Kundtjänst: 0912-303 53    info@knifestore.se

Fri frakt inom Sverige vid köp över 600kr!

För kunder inom Sverige
För internationella kunder

 

För kunder inom Sverige

På Tacticalstore strävar vi efter att göra det smidigt för våra kunder inom Sverige att handla hos oss. Därför erbjuder vi flera bekväma betalningsalternativ, inklusive Swish, Svea Pay och Payson. Med dessa alternativ kan du enkelt och säkert genomföra dina köp och njuta av vårt sortiment av produkter. Vi är dedikerade till att ge dig den bästa möjliga shoppingupplevelsen.

 


 

Betala med Swish

När du väljer att betala med Swish öppnar du din Swish-app och kontrollerar att de förifyllda uppgifterna är korrekta. Du godkänner köpet med Mobilt BankID och får direkt en bekräftelse på betalningen. Pengarna dras samtidigt från ditt anslutna konto. För att skaffa Swish, kontakta din bank eller läs mer på www.swish.nu

OBS! Kräver senaste versionen av Swish-appen. Version 3.0 (släpptes 12 januari i App Store, Google Play samt Windows Store).

Swish logo

 


 

Information om Kortbetalningar

Vi sparar inte ert kortnummer i vårt system. Endast banken har tillgång till kortnumret.

Din betalning är säkrad genom SVEA WebPay. Kortnumret skickas genom en krypterad förbindelse direkt till banken. SVEA WebPay secure server software (SSL) är industristandard och tillhör en av de bästa mjukvaror när det handlar om säkra betalningstransaktioner. Vidare använder vi, som ett av de första företagen i Sverige, den nya s.k. 3D-secure tekniken.

Vill du betala med American Express ber vi dig att välja PayPal och använda deras kortbetalningstjänst. Nordea har tagit fram en ny säkerhetslösning i samarbete med Visa och MasterCard, som kallas Verified by Visa respektive MasterCard SecureCode. I fortsättningen krävs det att du bekräftar ditt kortköp med en kortläsare, kort och kortets PIN-kod, vilket höjer säkerheten ytterligare.

Svea Webpay

 


 

Faktura via Svea Webpay

Allmänt

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Flashpoint AB överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso

Leveranser sker alltid till folkbokförd adress men du kan även logga in med ditt Bank ID och ändra leveransadressen på din försändelse. Din adress hämtas online i kundvagnen. Vill du däremot hämta i vår fysiska butik i Åbyn så går det bra. Vi kommer dock kräva legitimation av dig.

Vanliga frågor

Mitt köp blir nekat när jag väljer betalsättet faktura, varför det?

Det görs alltid en kreditkoll vid varje köptillfälle där vi kollar en rad olika saker. Har du frågor kring varför ditt köp blir nekat är du välkommen att kontakta SveaWebPay.

Jag har betalt fakturan men fått en påminelse, måste jag betala påminnelseavgiften?

Har du betalt fakturan de senaste dagarna kan du bortse från påminnelsen, vill du vara helt säker på att vi mottagit din betalning (det kan ta upp till tre bankdagar innan vi ser din betalning) kan du alltid kontakta SveaWebPay.

Jag har fått en påminnelse trots att jag har returnerat varorna.

Kontakta SveaWebPay så hjälper vi dig!

Jag har fått fakturan men inte några varor.

Självklart ska du inte betala fakturan om du inte fått några varor, kontakta oss så hjälper vi dig.

Kan jag beställa en fakturakopia?

Har du tappat bort din faktura kan du få en ny från SveaWebPay För att kunna skicka ut fakturakopia behöver vi följande uppgifter; Ditt namn, fullständigt fakturanummer alternativt ditt person/organisationsnummer samt vilken butik du handlat i.

Kan jag flytta fram förfallodatumet på min faktura?

Du kan kontakta SveaWebPay om du vill flytta fram förfallodatum på din faktura under förutsättning att fakturan inte är förfallen. Förfallodatum kan som längst flyttas fram 10 dagar. Det gäller dock inte på kontoavi/fakturor.

Kan jag dela upp min faktura?

Självklart kan du det! På de flesta fakturor från SveaWebPay finns ett lägsta belopp att betala. Observera att betalningen måste vara SveaWebPay tillhanda senast på förfallodagen för att delbetalningen ska vara giltig. Du kommer därefter få en kontoavi skickad till dig i mitten på varje månad tills hela beloppet är slutbetalt.

 


 

Delbetalning via Svea Webpay

Allmänt

Svea Ekonomi AB erbjuder er att, efter godkänd kreditprövning som sker efter ni fyllt i personuppgifterna i kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal.

Ett kontoavtal innebär att ni får en kredit som ni kan använda till inköp hos till Svea anknutna leverantörer. För varje tillfälle ni betalar till Svea så kan ni disponera motsvarande kreditutrymme som ni amorterar för andra inköp under den tid som kontokreditavtalet gäller. Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet. Kredittiden väljer ni genom att kryssa i det alternativ som passar er bäst. Ni åtar er att inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att ni varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val ni gjort.

Självklart kan ni betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra. Om ni vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden - den lägsta månadsbetalningen att höjas. Desto kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning. Vill ni ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan ni kontakta Svea på telefon 08 – 51493113 och ansöka om förlängd kredittid.

Av datatekniska skäl kommer Svea, om ni utnyttjar kontokrediten för flera inköp att tills vidare fakturera er separat för de olika köpen. Självklart slipper ni i så fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad.

Har Du några frågor så kan du ringa 08 – 51493113 för närmare information. Leverans sker endast till den adress du är folkbokförd på. Din adress hämtas online i kundvagnen. Vill du däremot hämta i vår fysiska butik i Åbyn så går det bra. Vi kommer dock kräva legitimation av dig.

Övrigt

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10,000 kr upplagt på 12 månader, 0 % ränta, 295 kr uppläggningsavgift och 29 kr aviavgift i enlighet med Konsumentverkets riktlinjer är 10,68 %.

Vanliga frågor

När börjar jag betala?

Din första avi skickas i mitten på månaden efter du gjort ditt köp och förfaller till betalning per den sista varje månad.

Kan jag betala via autogiro?

Visst kan du det! Kontakta SveaWebPay så skickar dom ut en autogiroanmälan till dig.

Kan jag ändra min leveransadress?

Leveranser sker alltid till folkbokförd adress men du kan även logga in med ditt Bank ID och ändra leveransadressen på din försändelse. Vill du hämta i vår fysiska butik i Åbyn så går det även bra. Vi kommer dock kräva legitimation av dig.

Jag har valt att delbetala mitt köp men vill betala av snabbare, går det?

Du kan alltid betala in valfritt belopp, dock lägst det som står på avin.

Jag vill betala allt på en gång, hur gör jag?

Du kan när som helst betala resterande belopp av ditt köp. Kontakta SveaWebPay för exakt lösenbelopp. Betalning ska ske till PG: 39 79 14 – 3, betalningsmottagare Svea Ekonomi AB. Ange ditt kontonummer alternativt ditt personnummer i meddelandefältet.

Görs det någon kreditkontroll på mig?

Ja, Svea Ekonomi AB gör en kreditkontroll varje gång du gör en kreditansökan.

Mitt köp blir nekat när jag väljer betalsättet delbetalning, varför det?

Det görs alltid en kreditkoll vid varje köptillfälle där det kollas en rad olika saker. Har du frågor kring varför ditt köp blir nekat är du välkommen att kontakta SveaWebPay.

Jag har betalt fakturan men fått en påminelse, måste jag betala påminnelseavgiften?

Har du betalt fakturan de senaste dagarna kan du bortse från påminnelsen, vill du vara helt säker på att vi mottagit din betalning (det kan ta upp till tre bankdagar innan vi ser din betalning) kan du alltid kontakta SveaWebPay.

Jag har fått en påminnelse trots att jag har returnerat varorna.

Kontakta SveaWebPay så hjälper vi dig!

Jag har fått fakturan men inte några varor.

Självklart ska du inte betala fakturan om du inte fått några varor, kontakta oss så hjälper vi dig.

Kan jag beställa en fakturakopia?

Har du tappat bort din faktura kan du få en ny från SveaWebPay För att kunna skicka ut fakturakopia behöver vi följande uppgifter; Ditt namn, fullständigt fakturanummer alternativt ditt person/organisationsnummer samt vilken butik du handlat i.

Kan jag flytta fram förfallodatumet på min faktura?

Du kan kontakta SveaWebPay om du vill flytta fram förfallodatum på din faktura under förutsättning att fakturan inte är förfallen. Förfallodatum kan som längst flyttas fram 10 dagar. Det gäller dock inte på kontoavi/fakturor.

Kan jag dela upp min faktura?

Självklart kan du det! På de flesta fakturor från SveaWebPay finns ett lägsta belopp att betala. Observera att betalningen måste vara SveaWebPay tillhanda senast på förfallodagen för att delbetalningen ska vara giltig. Du kommer därefter få en kontoavi skickad till dig i mitten på varje månad tills hela beloppet är slutbetalt.

 


 

Betalningar med Payson

Genom Payson kan du enkelt och säkert betala för dina köp hos oss. Oavsett om du föredrar att använda ditt VISA- eller MasterCard-kort eller genomföra direktöverföring från din internetbank, så är Payson det perfekta valet för att genomföra din transaktion.

Med Payson kan du känna dig trygg med att dina betalningsuppgifter hanteras på ett säkert sätt, vilket ger dig sinnesfrid när du handlar hos oss. Vi prioriterar din säkerhet och bekvämlighet, och genom att erbjuda Payson som betalningsalternativ, strävar vi efter att göra din shoppingupplevelse hos oss så smidig och problemfri som möjligt.

Payson logo

 

 

För internationella kunder

På Tacticalstore erbjuder vi Svea Pay som ett betalningsalternativ för våra kunder i Finland och Norge. För övriga internationella kunder tillhandahåller vi Payson som ett bekvämt och säkert betalningsalternativ. Med Payson kan du enkelt genomföra dina köp och njuta av vårt breda sortiment av produkter. Vi är dedikerade till att erbjuda alla våra kunder, oavsett var de befinner sig, den bästa möjliga shoppingupplevelsen.

 


 

Information om Kortbetalningar

Vi sparar inte ert kortnummer i vårt system. Endast banken har tillgång till kortnumret.

Din betalning är säkrad genom SVEA WebPay. Kortnumret skickas genom en krypterad förbindelse direkt till banken. SVEA WebPay secure server software (SSL) är industristandard och tillhör en av de bästa mjukvaror när det handlar om säkra betalningstransaktioner. Vidare använder vi, som ett av de första företagen i Sverige, den nya s.k. 3D-secure tekniken.

Vill du betala med American Express ber vi dig att välja PayPal och använda deras kortbetalningstjänst. Nordea har tagit fram en ny säkerhetslösning i samarbete med Visa och MasterCard, som kallas Verified by Visa respektive MasterCard SecureCode. I fortsättningen krävs det att du bekräftar ditt kortköp med en kortläsare, kort och kortets PIN-kod, vilket höjer säkerheten ytterligare.

Svea Webpay

 


 

Faktura via Svea Webpay

Allmänt

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Flashpoint AB överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso

Leveranser sker alltid till folkbokförd adress men du kan även logga in med ditt Bank ID och ändra leveransadressen på din försändelse. Din adress hämtas online i kundvagnen. Vill du däremot hämta i vår fysiska butik i Åbyn så går det bra. Vi kommer dock kräva legitimation av dig.

Vanliga frågor

Mitt köp blir nekat när jag väljer betalsättet faktura, varför det?

Det görs alltid en kreditkoll vid varje köptillfälle där vi kollar en rad olika saker. Har du frågor kring varför ditt köp blir nekat är du välkommen att kontakta SveaWebPay.

Jag har betalt fakturan men fått en påminelse, måste jag betala påminnelseavgiften?

Har du betalt fakturan de senaste dagarna kan du bortse från påminnelsen, vill du vara helt säker på att vi mottagit din betalning (det kan ta upp till tre bankdagar innan vi ser din betalning) kan du alltid kontakta SveaWebPay.

Jag har fått en påminnelse trots att jag har returnerat varorna.

Kontakta SveaWebPay så hjälper vi dig!

Jag har fått fakturan men inte några varor.

Självklart ska du inte betala fakturan om du inte fått några varor, kontakta oss så hjälper vi dig.

Kan jag beställa en fakturakopia?

Har du tappat bort din faktura kan du få en ny från SveaWebPay För att kunna skicka ut fakturakopia behöver vi följande uppgifter; Ditt namn, fullständigt fakturanummer alternativt ditt person/organisationsnummer samt vilken butik du handlat i.

Kan jag flytta fram förfallodatumet på min faktura?

Du kan kontakta SveaWebPay om du vill flytta fram förfallodatum på din faktura under förutsättning att fakturan inte är förfallen. Förfallodatum kan som längst flyttas fram 10 dagar. Det gäller dock inte på kontoavi/fakturor.

Kan jag dela upp min faktura?

Självklart kan du det! På de flesta fakturor från SveaWebPay finns ett lägsta belopp att betala. Observera att betalningen måste vara SveaWebPay tillhanda senast på förfallodagen för att delbetalningen ska vara giltig. Du kommer därefter få en kontoavi skickad till dig i mitten på varje månad tills hela beloppet är slutbetalt.

 


 

Delbetalning via Svea Webpay

Allmänt

Svea Ekonomi AB erbjuder er att, efter godkänd kreditprövning som sker efter ni fyllt i personuppgifterna i kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal.

Ett kontoavtal innebär att ni får en kredit som ni kan använda till inköp hos till Svea anknutna leverantörer. För varje tillfälle ni betalar till Svea så kan ni disponera motsvarande kreditutrymme som ni amorterar för andra inköp under den tid som kontokreditavtalet gäller. Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet. Kredittiden väljer ni genom att kryssa i det alternativ som passar er bäst. Ni åtar er att inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att ni varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val ni gjort.

Självklart kan ni betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra. Om ni vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden - den lägsta månadsbetalningen att höjas. Desto kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning. Vill ni ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan ni kontakta Svea på telefon 08 – 51493113 och ansöka om förlängd kredittid.

Av datatekniska skäl kommer Svea, om ni utnyttjar kontokrediten för flera inköp att tills vidare fakturera er separat för de olika köpen. Självklart slipper ni i så fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad.

Har Du några frågor så kan du ringa 08 – 51493113 för närmare information. Leverans sker endast till den adress du är folkbokförd på. Din adress hämtas online i kundvagnen. Vill du däremot hämta i vår fysiska butik i Åbyn så går det bra. Vi kommer dock kräva legitimation av dig.

Övrigt

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10,000 kr upplagt på 12 månader, 0 % ränta, 295 kr uppläggningsavgift och 29 kr aviavgift i enlighet med Konsumentverkets riktlinjer är 10,68 %.

Vanliga frågor

När börjar jag betala?

Din första avi skickas i mitten på månaden efter du gjort ditt köp och förfaller till betalning per den sista varje månad.

Kan jag betala via autogiro?

Visst kan du det! Kontakta SveaWebPay så skickar dom ut en autogiroanmälan till dig.

Kan jag ändra min leveransadress?

Leveranser sker alltid till folkbokförd adress men du kan även logga in med ditt Bank ID och ändra leveransadressen på din försändelse. Vill du hämta i vår fysiska butik i Åbyn så går det även bra. Vi kommer dock kräva legitimation av dig.

Jag har valt att delbetala mitt köp men vill betala av snabbare, går det?

Du kan alltid betala in valfritt belopp, dock lägst det som står på avin.

Jag vill betala allt på en gång, hur gör jag?

Du kan när som helst betala resterande belopp av ditt köp. Kontakta SveaWebPay för exakt lösenbelopp. Betalning ska ske till PG: 39 79 14 – 3, betalningsmottagare Svea Ekonomi AB. Ange ditt kontonummer alternativt ditt personnummer i meddelandefältet.

Görs det någon kreditkontroll på mig?

Ja, Svea Ekonomi AB gör en kreditkontroll varje gång du gör en kreditansökan.

Mitt köp blir nekat när jag väljer betalsättet delbetalning, varför det?

Det görs alltid en kreditkoll vid varje köptillfälle där det kollas en rad olika saker. Har du frågor kring varför ditt köp blir nekat är du välkommen att kontakta SveaWebPay.

Jag har betalt fakturan men fått en påminelse, måste jag betala påminnelseavgiften?

Har du betalt fakturan de senaste dagarna kan du bortse från påminnelsen, vill du vara helt säker på att vi mottagit din betalning (det kan ta upp till tre bankdagar innan vi ser din betalning) kan du alltid kontakta SveaWebPay.

Jag har fått en påminnelse trots att jag har returnerat varorna.

Kontakta SveaWebPay så hjälper vi dig!

Jag har fått fakturan men inte några varor.

Självklart ska du inte betala fakturan om du inte fått några varor, kontakta oss så hjälper vi dig.

Kan jag beställa en fakturakopia?

Har du tappat bort din faktura kan du få en ny från SveaWebPay För att kunna skicka ut fakturakopia behöver vi följande uppgifter; Ditt namn, fullständigt fakturanummer alternativt ditt person/organisationsnummer samt vilken butik du handlat i.

Kan jag flytta fram förfallodatumet på min faktura?

Du kan kontakta SveaWebPay om du vill flytta fram förfallodatum på din faktura under förutsättning att fakturan inte är förfallen. Förfallodatum kan som längst flyttas fram 10 dagar. Det gäller dock inte på kontoavi/fakturor.

Kan jag dela upp min faktura?

Självklart kan du det! På de flesta fakturor från SveaWebPay finns ett lägsta belopp att betala. Observera att betalningen måste vara SveaWebPay tillhanda senast på förfallodagen för att delbetalningen ska vara giltig. Du kommer därefter få en kontoavi skickad till dig i mitten på varje månad tills hela beloppet är slutbetalt.

 


 

Betalningar med Payson

Genom Payson kan du enkelt och säkert betala för dina köp hos oss. Oavsett om du föredrar att använda ditt VISA- eller MasterCard-kort eller genomföra direktöverföring från din internetbank, så är Payson det perfekta valet för att genomföra din transaktion.

Med Payson kan du känna dig trygg med att dina betalningsuppgifter hanteras på ett säkert sätt, vilket ger dig sinnesfrid när du handlar hos oss. Vi prioriterar din säkerhet och bekvämlighet, och genom att erbjuda Payson som betalningsalternativ, strävar vi efter att göra din shoppingupplevelse hos oss så smidig och problemfri som möjligt.

Payson logo

 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter
Handla
Information
SvenskaEnglish

Visa moms: